We welcome...

We welcome...

dinsdag 10 april 2012

We zijn er nog hoor

Nou zeg, bijna 2 maanden geleden sinds mijn laatste blog. Ik twijfel of ik er mee door wil gaan en ben er nog niet uit. Maar nu zin en tijd om te schrijven. Het is alweer april, de lente is begonnen, viooltjes in bakken, de tuin gehogedrukreinigd en het eerste fietstochtje met Joshua is ook gemaakt. En vandaag is ons loungeset geleverd, iets wat ik al jaren wilde en nu staat ie er. Ik houd van de jaargetijden maar I really, really, really love de lente. Ik zal vast niet de enige zijn.



Het voorjaar geeft me ruimte, veel meer leefruimte en dat is heerlijk. De deuren gaan open, de jongens kunnen nu ook in de tuin spelen, we zitten veel op het speelpleintje met de buurvrouwen en hun kroost en het gezang van de vogels in de ochtend heb ik ook echt gemist.

Het Jeugspeelpark (ik noem het altijd kinderboerderij) is favoriet in de lente/zomer. Lopend of op de fiets, tasje met luiers, drinken en wat lekkers en dan kun je daar heerlijk verblijven. Speeltuin gecombineerd met dieren en andersom.

 
 
Het gaat goed met ons vieren. Papa en mama van 2 zonen, het is toch geweldig mooi. Trots, rijk, dankbaar. Ik ben sinds maart weer 3 dagen aan het werk en tot nu toe bevalt het goed en vooral de jongens doen het goed. 2 dagen bij familie en 1 dag naar de kinderopvang.

We hebben net Pasen gevierd. Voor mij het mooiste feest. Na het lijden en sterven vieren we de opstanding van de Here Jezus uit het graf. We zijn naar de achterhoek geweest met mijn familie. Met z'n allen in een groot chalet met speelveld en indoor speeltoestel pal voor de deur, geweldig.


1e Paasdag naar een Baptistengemeente in Goor geweest (thanks to Google) en 2e Paasdag naar de Campina Boerderijdagen in Harfsen (nu we er toch zijn :-). Wat was dat leuk. Om 12.00 uur gingen de koeien naar buiten en wat een geren en gespring van die koeien. Ondanks de regen veel mensen op de been. Verder kalfjes gezien en over de boerderij gelopen. Leuk om volgend jaar weer te doen.

Huize Akkerman is MRSA-vrij! Wat zijn we daar blij mee. Joshua's operatie komt in zicht en daar zien we naar uit. Hij wil praten, communiceren en dat gaat nu bijna niet en we gunnen het hem zo. Het slapen en eten/drinken gaat allemaal goed. Vorige week heeft Joshua z'n eerst 2 prikken gekregen. Een bikkeltje hoor. Even een krijs en over en er ook geen last van gehad. De waterpokken heeft hij ook gehad, wat duurt dat toch lang voordat de huid weer glad is. Bij Micha zie je echt littekentjes. Joshua had ook een paar nare pokjes op zijn gezicht.

Het is nu wachten tot het zonnetje zich weer laat zien. 

6 opmerkingen:

  1. Jullie zijn een heerlijk stel!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn te lezen dat het zo goed bij jullie gaat en dat jullie volop genieten straalt wel van de foto s af. Ook heerlijk dat jullie huuske vrij is van de mrsa. Nu voorbereiden op een operatie die staat te wachten, wat zal het even spannend zijn voor jullie manneke maar wat zal de wereld ook meteen stukken groter en bijzonderder voor hem worden erna.

    Dat je nog niet weet of je wilt stoppen met je Blog kan ik me iets bij voorstellen. Het schrijven is gewoon superleuk en wij vinden het leuk om jullie zo nog een klein beetje te volgen. Maar aan de andere kant sluit je hoofdstukken af en ga je weer verder met een nieuw hoofdstuk. Veel succes met je beslissing. Voor nu genieten wij nog eventjes van jullie verhalen, die houden ons mede op de been door te kunnen blijven realiseren dat het het enorm lange wachten waard zal zijn!

    Groetjes JJ en Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Het is altijd heel erg leuk om jullie blog te lezen. Hoop dat je nog even doorgaat. Heel mooi hoe je je moedergevoelens beschrijft en de dankbaarheid die daaruit spreekt. Heel herkenbaar voor mij, mama van twee prachtige zonen uit Colombia, nooit gedacht, veel gebeden en na lange tijd wachten zo dankbaar dat ik mama mag zijn van Miguel Angel en Angel Manuel. Het leven van een gezin is heel dynamisch, ups en downs maar ik zou het voor geen goud willen missen. Heel veel sterkte als jullie straks de operatie van Joshua tegemoet gaan. Annemieke van 't Hoff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. even heel snel kort antwoord, natuurlijk mag je ons linken. Jullie link staat al heel lang bij ons ertussen dat heb ik toendertijd ook aan jullie gevraagd. Ik was er vanuit gegaan dat je ons toen ook gelinkt had want dat had gewoon gemogen (wink)

    Leuk om te horen dat jullie ons na al die jaren nog steeds een beetje volgen!

    Nu kruip ik gauw onder de wol, slaap lekker en tot de volgende updates zullen we maar zeggen (hihihi)

    Groetjes JJ en Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Wat een leuk verslag weer en wat hebben jullie toch 2 prachtige kanjers van jongens! Succes voor de komende spannende tijd! Wil je mijn weblog bij je lijst met links weghalen?

    Groeten,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag beste Saskia, Het blijft fijn, inspirerend om jouw mooie, integere en vooral ook happy blogs te lezen. Ik hoop stiekem dat je nog even doorgaat, maar begrijp het als je gaat stoppen. Fijn dat het zo goed bij jullie gaat, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen